Sunday, October 31, 2010

Pengaruh Yahudi Dalam Kehidupan Kita (Bhg 2)

Pakatan AS – Soviet
Sehubungan dengan ini, izinkan saya merujuk kepada satu lagi bukti dari sejarah yang tidak dapat disangkal. Negara “Israel” sebagaimana yang kita semua ketahui adalah merupakan ‘anak haram’ yang lahir hasil daripada diplomasi Anglo-Amerika. Ianya telah dicadangkan oleh Amerika tetapi siapakah yang mengetuai ke arah pengiktirafannya? Rusia! Mengapa? Sekiranya terdapat perbezaan dasar-dasar ideologi di antara Amerika dan Rusia, mengapa pula begitu hebat sekali semangat kerjasama yang meluap-luap, kemesraan dan kasih untuk pemulihan kaum yahudi? Mengapa permusuhan di antara dua blok yang berseteru ini boleh tersejat apabila melibatkan masa depan yahudi antarabangsa? Dan mengapa dua “isme” ini yang jika tidak senantiasa menghulur senjata dapat tunduk lagi terpesona terhadap satu sama lain membawa pertautan kasih yang berpanjangan, secara tidak bermoralnya melahirkan “Caliban” yang di luar dan terkeluar daripada kebiasaan.
Saya akan berikan keterangan dalam kesempatan yang lain, untuk menjelaskan di mana Amerika dan Rusia sudah saling bersekongkol dan bekerjasama dan di mana perbezaan mereka serta mengapa?
Protokol-protokol: Manifesto Yahudi
Telah dijelaskan bahawa pihak Zionis telah membuat perancangan yang begitu lama untuk membawa seluruh dunia ini ke dalam hayunan mereka. Berkenaan dengan ini sememangnya beberapa fakta kelihatan begitu nyata. Dalam pada mengejar objektif untuk mendominasi dunia ini, para pemikir Yahudi telah mengadakan beberapa pertemuan khas yang sulit dari tahun 1897 hingga 1905 dan melakarkan prinsip-prinsip serta perencanaan bagi menggerakkan revolusi di seluruh dunia agar selari dengan kepentingan-kepentingan utama Zionisme dan hampir pastinya memperhambakan bangsa-bangsa selain Yahudi. Perincian mengenai polisi, strategi dan taktik yang mereka pergunakan, kesemuanya telah diringkaskan kepada bentuk penulisan dan penyusunan. Penyebarannya bertujuan untuk diedarkan secara sangat terhad kepada sekitar beberapa pemuka Yahudi yang tertinggi sahaja.
Bagaimanapun, dokumen-dokumen ini tidak mampu terpendam khusus kepada hierarki kaum Yahudi semata. Salinan-salinannya telah terlepas keluar dari masa ke semasa, dan jatuh ke tangan selain orang Yahudi yang mana ianya telah diterbitkan pada tahun-tahun awal abad ini (abad yang lepas). Nama dokumen ini ialah : Protokol-protokol Para Penguasa Cendekiawan Zion (The Protocols of the Learned Elders of Zion). Dokumen ini mengandungi pelan lengkap kepada revolusi di Rusia. Peristiwa-peristiwa lanjutan selepas itu membuktikan kebenaran fakta ini apabila seseorang mendapati bahawa di Rusia dan negara-negara yang bersangkutan dengannya akan menghukum bunuh secara serta merta sesiapa yang memiliki naskhah tersebut. Sebabnya agak jelas, jika sekiranya dokumen ini dibiarkan tersebar ia bakal mendedahkan tentang Zionisme dan komunisme kedua-duanya, titik tolak kepada revolusi Komunis dan jauh daripada itu (mendedahkan) pelan dan perancangan-perancangan Zionisme.
Pada mulanya saya telah mendapat peluang untuk meneruskan dengan terjemahan protokol ini dalam bahasa Arab yang tidak lengkap. Tidak lama itu saya dapat membaca teks Arab yang (lebih) lengkap kemudian membaca edisi ke-83 daripada versi Inggerisnya. Sesuatu yang menarik tentang buku (dokumen) ini ialah tidak berapa lama selepas satu edisi diterbitkan ianya habis di pasaran. Cukup luar biasa walaupun ia dicetak semula berulang kali namun masih tetap kehabisan di pasaran. Buku (dokumen) ini tersimpan di Muzium British pada tahun 1905 dan telah menarik perhatian ramai selepas Revolusi Bolshevik. Dokumen ini menjadi topik perbualan semasa kerana mengandungi pelan-pelan lengkap dan program-program revolusi Rusia, dan banyak revolusi yang lain serta rusuhan-rusuhan. Buku yang sama ini juga mendedahkan perancangan untuk penghapusan Khilafah di Turki dan program untuk menegakkan negara “Israel”.
Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu adalah Zionisme!!!
Bukanlah sesuatu yang memeranjatkan untuk kita menyedari bahawa Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (P.B.B.) sebenarnya adalah satu alat tunggangan yang digunakan oleh golongan yahudi untuk mencapai matlamat penguasaan antarabangsa mereka. Hampir kesemua agensi-agensi P.B.B. merupakan sumber aktif yang menyumbangkan tenaga terhadap kepentingan-kepentingan zionis di seluruh pelusuk dunia, dan orang-orang yahudi merasakan sangat mudah untuk merealisasikan impian mereka melalui badan dunia ini. Dan saya melemparkan pandangan-pandangan ini dengan penuh rasa tanggungjawab, di atas autoriti para penulis yahudi sendiri. Seorang peguam yahudi yang terkenal dari New York, Henry Klein turut menyatakan pandangan yang sama di dalam pendedahan karyanya, Zions Rule the World, New York pada tahun 1948. Dia telah menulis : “Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu adalah Zionisme. Ianya merupakan kerajaan-penguasa tinggi yang disebut berulang kali di dalam Protokol-protokol Para Penguasa Cendekiawan Zion, yang telah disebarkan di antara tahun 1897-1905.”
Sebagai tambahan terhadap organisasi antarabangsa ini, terlalu banyak agensi-agensi dan institusi-institusi lain yang turut menyumbangkan khidmat demi kerana Zionisme. Ia telah dikendalikan dengan begitu cekap sekali dan kaedah kerja yang sangat saintifik membolehkan mereka meraih sokongan nasional dari negara-negara lain tanpa berhadapan dengan banyak masalah. Sebagai contoh, cuba perhatikan kepada organisasi rahsia antarabangsa Freemasons. Ia sebenarnya adalah pergerakan yahudi dan samada sedar atau tidak, ahli-ahlinya terikat dengan usaha menyebarkan kepentingan-kepentingan dan matlamat yahudi ke seluruh pelusuk dunia. Jean Izoulet telah sekian lama menjadi ahli "Jewish Israelite Alliance Universelle". Penulis ini telah menghasilkan satu artikel di dalam jurnalnya "Paris La Capital Des Religions", pada tahun 1931 dan kami mendapati suatu pendedahan seperti berikut:
"Sejarah yang bermakna pada kurun yang lepas ialah, pada hari ini terdapat tiga ratus para pemodal yahudi, kesemuanya adalah ketua-ketua bagi 'lodges' (istilah bagi tempat pertemuan Freemason), menguasai dunia."
Ungkapan seperti ini yang dikeluarkan oleh penulis Yahudi sendiri boleh dianggap sebagai ad infinitum (tanpa batas). Bagaimanapun, pendedahan yang sedikit ini adalah memadai untuk memberi gambaran kepada latar belakang yang dapat memungkinkan kita memahami masalah-masalah dan isu-isu yang dihadapi oleh dunia Islam. Tanpa melihat kepada perspektif ini dan kuasa dunia yang sedang memainkan peranan serta betapa besarnya masalah ini, tiada jalan keluar yang mampu difikirkan dan penyelesaiannya akan kekal buntu. Setiap kali dikaitkan di antara peranan serta perancangan jahat Yahudi dengan dunia Islam, tidak bermakna inilah sahaja masalah yang dihadapi oleh umat Islam pada hari ini. Bagaimanapun fakta bahawa peranan yang dimainkan oleh Yahudi tidak dapat dinafikan sebagai satu bahaya tunggal yang paling mengancam masyarakat Islam dimana sahaja mereka ada.
Kebanyakan masalah yang lain hanyalah merupakan kesinambungan daripada polisi-polisi yang diikuti oleh Yahudi antarabangsa. Para konspirator Yahudi begitu aktif dalam melaksanakan perencanaan mereka ke seluruh dunia dan sudah tentulah termasuk tanah umat Islam, dan mereka begitu giat menimbulkan masalah-masalah menurut skema pemikiran yang licik. Tentu sekali, teknik mereka memberikan kesan yang mendalam dan skop yang menyeluruh dan objektif yang hanya dapat dikesan oleh minda yang cerdas dan sedar.
Perancangan Yahudi
Kini dalam pada untuk menunjukkan betapa yahudi mempunyai perancangan berbahaya terhadap dunia Islam, saya berharap untuk mendedahkan sepintas lalu sejarah kita sekitar tujuh puluh tahun yang lepas. Peristiwa-peristiwa ini dengan sendirinya akan membuktikan bahawa Islam adalah penghalang utama dalam hala tuju Yahudi ke arah menguasai dunia. Kita telah ketahui sekarang bahawa Amerika dan Rusia kedua-duanya berada di dalam genggaman Zionis (dan banyak telahan mengatakan bahawa cerita orang-orang yahudi yang diseksa di Soviet Rusia adalah karut dan dibuat-buat untuk dipergunakan dan bertujuan meraih perhatian dunia). Setakat ini, hanya umat Islam sahaja yang belum bersedia menerima hakikat penciptaan (negara) Israel. Kesemua kuasa-kuasa yang mendokong Zionisme dengan rasa tidak puas hati telah menentang umat Islam, dan pimpinan Zionis begitu sedar dengan hakikat bahawa dunia Islam harus dipecahkan, dengan itu seluruh dunia ini bakal tunduk di bawah ayunan Yahudi. Dan oleh sebab itu, mereka berharap supaya pertahanan Islam mesti dipatahkan sedapat mungkin. Pergelutan di antara umat Islam dan Yahudi mempunyai sejarah yang panjang tetapi ia memperoleh tenaga yang baru pada penghujung kurun yang ke sembilan belas.
Pada tahun 1897, ketika pemimpin-pemimpin Yahudi bertemu secara sulit, mereka telah melakarkan suatu program untuk meledakkan kesatuan dunia Islam. Rancangan mereka pertamanya berkenaan revolusi di Rusia dan kemudian menghancurkan Khilafah, simbol kesatuan dan perpaduan umat Islam. Sebahagian daripada skema rencanaan mereka ialah menghantar permohonan bertulis kepada Sultan Abdul Hamid (Khalifah Uthmaniyyah 1876-1909) untuk menyerahkan sebahagian bumi Palestin yang mana untuk itu mereka bersedia membayar walaupun berapa harganya. Sultan tersebut cukup bijak untuk menilai tujuan yahudi-yahudi ini. Baginda telah menolak permohonan mereka. Sebagai balasan, pihak Yahudi telah memulakan kempen memburuk-burukkan Khalifah secara dalaman dan luaran negara tersebut dengan menyembunyikan maksud untuk menjatuhkan khilafah itu sendiri. Propaganda yang penuh dengan rasa kebencian berpadu dengan gerak kerja yahudi yang cukup praktikal berserta kerjasama golongan Kristian Eropah, telah berhasil akhirnya merombak pusat autoriti (khilafah) umat Islam tersebut. Pergerakan Kaum Muda Turki, telah termakan dengan propaganda yang berterusan ini dan dengan slogan murahan, mereka telah tergoda untuk membentuk organisasi bagi tugas tersebut. Golongan muslim patriotik berhaluan sederhana juga turut mengikut kumpulan komplot politik yang walaupun jumlah mereka kecil tetapi cukup berpengaruh, sedari pemikiran dan sikap mereka telah terbentuk mengikut acuan propaganda Yahudi yang cukup halus. Freemason Lodges telah berfungsi sebagai tempat kesemua perancangan dan perencanaan mereka dibuat dan di situlah tempat diadakan pertemuan-pertemuan dan mengarahkan operasi. Melalui slogan yang dilaungkan dan sentimentalisme murahan serta fakta yang ditokok tambah juga pembohongan yang diulang-ulang, golongan yahudi telah meracuni minda kaum muda Turki sehingga mula tumbuh perasaan benci mereka terhadap orang-orang Arab.
Dan tibalah ketikanya apabila kebencian tersebut meletus bagaikan gunung berapi. Akhirnya telah tiba saat ketikamana institusi Khilafah runtuh dan dihumban lalu menghilang dibawa angin melalui tangan-tangan organisasi kaum muda ini, diinspirasikan , dirancang dan didokong oleh yahudi antarabangsa. Dan semenjak itu kekeliruan dan huru hara yang menimpa bumi umat Islam tidak mengenal sempadan, dan segala usaha untuk membawa mereka ke arah satu platform telah terbukti tidak punya kesinambungan. Untuk berapa lama? Hanya Allah yang Maha Mengetahui. -AL KHATTAB
 
-Bersambung…
 
Oleh: Maulana Zafar Ahmad Ansari (Urdu)
Disunting, diterjemah dan diperluaskan ke Bahasa Inggeris oleh:
Misbahul Islam Faruqi
Diterjemahkan ke Bahasa Melayu oleh:
Imran al-Malizi
- daripada buku JEWISH CONSPIRACY AND THE MUSLIM WORLD
*Artikel AL KHATTAB Ehsan PMMS

No comments:

Post a Comment