Sunday, October 31, 2010

Pengaruh Yahudi Dalam Kehidupan Kita (Bhg 1)


 

Masalah-masalah yang dihadapi oleh dunia Islam pada hari ini memerlukan kepada satu pemikiran yang serius. Mana-mana penilaian yang tepat mengenai isu yang berkenaan, walau bagaimanapun mustahil untuk dicapai melainkan sekiranya kita melihat latar belakang rentetan peristiwa-peristiwa terlebih dahulu, dan cuba untuk memahami dari perspektif ‘politico-historical’ dan kuasa-kuasa antarabangsa yang memainkan peranan di belakang tabir.

Kita mengetahui bahawa pada suku yang pertama dalam abad ini (abad yang lepas) hilangnya kekuatan umat Islam telah sampai kepada takat surut yang paling rendah, dan mereka telah kehilangan semua kegemilangan sebagai kuasa antarabangsa. Dengan pengecualian terhadap beberapa bidang tanah yang mana mereka masih mengekalkan kebebasan dan kekuasaan, kuasa dan kekuatan mereka telah menghilang dan menurun sehingga sampai ke posisi perhambaan dan pengabdian, untuk dieksploitasi oleh kuasa-kuasa imperialis sebagai suatu sasaran mudah kepada penderitaan dan kesengsaraan yang tidak dapat dibayangkan. Kemudian diikuti dengan suatu period dalam sejarah mereka yang mana boleh sahaja disebut sebagai era kebangkitan untuk kebebasan berpolitik di mana hampir keseluruhan tanah-tanah umat Islam menuntut kemerdekaan. Fasa ini di dalam sejarah kita sekitar empat puluh tahun yang lalu berterusan sehingga ke saat ini. Kini sebahagian dari wilayah itu masih lagi ditakluki oleh negara-negara Komunis, sebagai suatu perbandingan beberapa kawasan masih kekal di bawah dominasi kuasa asing dan wilayah-wilayah ini ditakluk oleh yang lama sebagaimana juga neo imperialis, seperti Perancis, Britain dan India.

Dua aspek yang paling signifikan (bermakna) pada 25 tahun yang akhir di dalam sejarah kita ialah :
Pertama, satu usaha yang boleh dianggap berjaya oleh negara-negara umat Islam dalam perjuangan mereka untuk kebebasan berpolitik.
Kedua, bergerak dengan langkah yang pantas terhadap perhambaan intelektual dan kebudayaan barat.
Wujudnya keselarian pada kuasa-kuasa kebaikan dan kejahatan merupakan satu fenomena yang unik (tersendiri) dalam sejarah kita pada period ini. Dan sesungguhnya ia memerlukan kepada pemeriksaan yang teliti dan pengkajian yang mendalam terhadap faktor-faktor yang menyumbangkan kepada kejayaan yang luarbiasa pada waktu yang terlalu singkat dalam perjuangan untuk kemerdekaan politik dan seiringan dengan kejatuhan secara menjunam ke dalam nilai sosio-budaya barat dan peniruan (budaya) secara bulat-bulat yang dilakukan oleh umat Islam di mana sahaja.

Yang menjadi perkaranya ialah peri pentingnya serta penyeruan kepada perhatian yang seberapa segera, mengatasi segala-galanya, kerosakan moral dan kebudayaan yang menjadi bertambah parah, bagaimanapun perlu diselidiki sekiranya kita berhasrat untuk terus hidup sebagai insan yang menghargai diri sendiri. Suasana yang sedang wujud ini agak bertentangan dengan kesemua nilai yang dipertahankan oleh Islam. Situasi ini sedang mengakis dengan pantas keseluruhan harga diri, dan sekiranya tiada perhatian yang sewajarnya diberikan terhadap persoalan yang begitu mustahak ini, maka kebebasan politik itu dengan sendirinya sedang berada dalam keadaan genting. Tanpa keazaman jatidiri, kebebasan politik tidak akan kekal lama.

Kini saya ingin menarik perhatian kamu kepada satu lagi aspek daripada masalah ini. Kita mengetahui sebagaimana yang disebut pada zaman moden ini, bahawa dunia ini telah mengecil, dan semua masalah serta isu yang dihadapi oleh sesuatu negara atau masyarakat itu tidak akan dapat difahami dengan sepenuhnya sekiranya kita hanya membataskan penglihatan kita ke arah satu-satu bangsa atau daerah. Adalah perkara yang paling penting dalam memahami masalah-masalah yang dihadapi oleh dunia umat Islam, kita perlu terlebih dahulu cuba untuk memahami kuasa ‘socio-politico-economic’ yang sedang berperanan di lapangan antarabangsa, dan berwaspada terhadap rancangan dan percubaan, strategi dan taktik, pada sekurang-kurangnya siapakah mereka yang memegang kuasa sebenarnya dan pihak-pihak upahan mereka yang utama.Umat Islam terlalu memberi perhatian yang berlebihan terhadap sikap berpuas hati yang ada pada mereka sehubungan dengan ini dan musibah yang lebih besar sedang menanti jika sekiranya mereka masih tidak membuka mata.

Kaum Yahudi Antarabangsa – Satu Ancaman

Saya telah berfikir jauh dan mendalam terhadap perkara ini dan pengkajian serta pemeriksaan saya telah mendedahkan bahawa (pergerakan) yang paling tersusun, paling berbahaya dan kuasa yang paling memberi kesan dalam politik dunia pada hari ini adalah YAHUDI. Akar pengaruh mereka telah menjalar jauh melangkaui jangkaan sesiapa jua pun. Secara umumnya diketahui bahawa dunia ini telah terbahagi kepada dua kumpulan yang saling bermusuhan : (iaitu) Blok Komunis yang dikepalai oleh Soviet Russia (telah pun jatuh pada 1991) dan Kapitalis atau juga disebut negara-negara demokratik yang tampuk pimpinannya dipegang oleh orang-orang Amerika Syarikat. Akan tetapi hakikat yang sebenarnya ialah kerajaan Russia dan Amerika hanyalah alat percaturan di tangan satu kuasa yang sangat licik dan terselindung, iaitulah bangsa Yahudi. Adapun Britain, Perancis dan khasnya Amerika adalah di bawah pengaruh Yahudi, (negara-negara tersebut) hanyalah sebagai alat mainan di tangan kaum Yahudi antarabangsa, yang mana sedikit sebanyak telah dapat diketahui sekarang ini.

Bagaimanapun tidak ramai yang menyedari bahawa negara Rusia moden (selepas revolusi) juga adalah merupakan satu produk daripada hasil buah fikiran dan perancangan tulen Yahudi. Saya agak dapat menjangkakan dan menyedari kejutan serta rasa ingin tahu orang awam terhadap fakta ini. Sememangnya mengejutkan bagi mereka yang hanya memandang perkara ini pada permukaannya sahaja. Tetapi saya memiliki bukti berdokumen dalam menyokong dakwaan saya ini. Saya ada mempunyai tulisan-tulisan dan kenyataan-kenyataan para jurnalis, penulis dan pemimpin Yahudi yang secara tegasnya mengisytiharkan bahawa revolusi Rusia juga adalah sebahagian daripada perancangan Zionis. Saya sertakan di bawah ini beberapa rentetan peristiwa dan kejadian yang melengkapkan bukti tersebut.

1. Ini bukanlah satu kebetulan atau semata-mata perkara yang berlaku secara tidak sengaja iaitu pemikir-pemikir utama pergerakan Komunis adalah orang-orang yahudi. Karl Marx adalah seorang Yahudi, dari sebelah ayahnya begitu juga ibunya. Trotsky dan Lenin adalah berasal dari Yahudi. Kedua-dua ibu dan isteri kepada Lenin dan Stalin masing-masing adalah Yahudi.

2. Beberapa ketika sebelum revolusi yang berlaku di Rusia, orang-orang Yahudi telah terlibat dengan kegiatan yang menyibukkan. Setelah berakhirnya Perang Dunia Pertama, Lenin dengan disertai oleh dua ratus rakan seperjuangannya telah secara rahsia diseludupkan masuk melalui keretapi yang tertutup in Jerman dan bertolak ke perbatasan-perbatasan Rusia. Tidak kurang daripada 165 nama-nama mereka telah dapat dikesan, dan 128 daripadanya adalah Yahudi. Sebaik sahaja Lenin memasuki Rusia, Trotsky juga telah mendarat di situ dengan sekumpulan 300 orang yahudi daripada Amerika. Kemudian kesemua Yahudi ini telah berpakat merancang dan melaksanakan revolusi tersebut (Revolusi Bolshevik).

3. Selepas Revolusi Bolshevik, Yahudi-yahudi ini telah menguasai jentera kerajaan. Daripada 556 posisi utama di dalam kerajaan yang baru ini, 457 daripadanya berada di tangan Yahudi.

4. Di dalam buku-buku mereka mengenai revolusi Rusia, pengarang-pengarang Yahudi telah menyatakan penghargaan secara berlebihan terhadap rejim tersebut dan ini agak jelas menunjukkan bahawa revolusi ini adalah pelaksanaan daripada apa yang mereka sendiri harapkan dan aturkan. Alexander Bittleman telah menulis sebuah buku yang bertajuk The Jewish People Face the Post-War World, yang mana penulisnya memberikan penghormatan yang besar kepada Rejim Merah dengan ungkapan yang berikut : “Jika sekiranya tidak kerana tentera Merah, tidak akan ada Yahudi di Eropah pada hari ini, tidak di Palestin, tidak di Afrika ; dan di Amerika Syarikat, betapa jauhnya kewujudan kita akan diperhitungkan dalam beberapa hari….Negara Soviet Bersatu itu telah menyelamatkan orang Yahudi, kerana yang demikian itu masyarakat yahudi Amerika tidak boleh melupakan sejarah yang kita terhutang budi kepada penyelamat bangsa yahudi – Soviet Bersatu.”
Di sana terdapat bukti yang yang sangat kuat untuk menunjukkan bahawa Yahudi mendominasi Amerika dan Rusia kedua-duanya? Kuasa-kuasa besar ini sememangnya kelihatan bertentangan di antara satu sama lain, bagaimanapun kedua-duanya bersatu dan saling bekerjasama apabila melibatkan kepentingan Yahudi dan apabila di sana soal keselamatan dan kesejahteraan Yahudi diambil kira serta apabila Zionisme perlu kepada sokongan dan bantuan.
-AL KHATTAB

-Bersambung…

Oleh: Maulana Zafar Ahmad Ansari (Urdu)
Disunting, diterjemah dan diperluaskan ke Bahasa Inggeris oleh:
Misbahul Islam Faruqi
Diterjemahkan ke Bahasa Melayu oleh:
Imran al-Malizi
- daripada buku JEWISH CONSPIRACY AND THE MUSLIM WORLD
*Artikel AL KHATTAB Ehsan PMMS



No comments:

Post a Comment